Uw partner bij het realiseren van online en blended onderwijs
Ondivera slaat een brug tussen Onderwijs, ICT, Mens en Organisatie. Samen gaan we aan de slag om het beste van fysiek- en digitaal onderwijs te combineren tot gebruiksvriendelijke én geaccepteerde leeromgevingen.
De Ondivera Methode
Onze aanpak: zo maken we van blended leren een succes
Het is altijd maatwerk om Onderwijs en ICT op één lijn te brengen. Het is mede afhankelijk van jullie onderwijsvisie, onderwijsconcepten en een veelvoud aan andere factoren.
Elke school is uniek en heeft een eigen benadering nodig. Daarom doorlopen we drie fases om tot het beste resultaat te komen: een geaccepteerde online leeromgeving met daadwerkelijke onderwijskundige meerwaarde, inclusief de bijbehorende ondersteunende organisatie.
De drie fases om te komen tot het gewenste resultaat:
- Onderwijs ontwerpen
- Onderwijs ontwikkelen
- Onderwijs uitvoeren
Wij pakken projecten altijd op in samenwerking met een multidisciplinair team en met een wendbare en cyclische aanpak.
Wat we doen
Fase 1: Onderwijs ontwerpen
De eerste fase van een project kan getriggerd worden door diverse factoren. Denk hierbij aan een vernieuwd curriculum, maatschappelijke ontwikkelingen, specifieke wensen van leerlingen, of de evaluatie van een eerder ontwerp. Gedurende deze fase ontwikkelen we een (nieuw) globaal onderwijsontwerp dat nauwkeurig is afgestemd op de onderwijsvisie en de behoeften van de diverse doelgroepen. Dit proces resulteert in nieuwe vereisten voor de fysieke- en online leeromgevingen.
Wat we doen
Fase 2: Onderwijs ontwikkelen
In deze essentiële fase brengen we uw onderwijsvisie tot werkelijkheid. Of u nu een goed “Learning Management Systeem (LMS)” wilt neerzetten, digitale leermiddelen wilt ontwikkelen of aanschaffen, A.I. technologieën wilt integreren of uw onderwijzend personeel wilt bijscholen; onze gerichte aanpak helpt bij het realiseren van het onderwijs zoals de onderwijsinstelling dat voor ogen heeft. Ondivera zorgt ervoor dat uw onderwijsinstelling vooroploopt in innovatie en kwaliteit.
Wat we doen
Fase 3: Onderwijs uitvoeren
In deze laatste fase worden de nieuw ontworpen en ontwikkelde lessen in gebruik genomen. Op basis van de behoeften van de leerlingen worden extra activiteiten door de onderwijsprofessional toegevoegd. De feedback van de onderwijsprofessionals is essentieel voor de continue verbetering van de onderwijskwaliteit. Onderwijsontwerpers, -ontwikkelaars en informatiemanagers hechten veel waarde aan deze inzichten en gebruiken deze om de leeromgeving te verbeteren of te optimaliseren.
Resultaten
Wat we hebben gedaan
50.000+
Kinderen geholpen
50+
Scholen geholpen
25+
Jaar ervaring
“In onze zoektocht naar een nieuwe digitale leeromgeving bood Mark Timmermans van Ondivera cruciale steun. Met expertise in onderwijs en technologie en een groot onderwijshart, hielp hij ons effectief navigeren door complexe uitdagingen. Zijn benadering bevorderde vertrouwen en samenwerking, essentieel voor het versterken van ons onderwijs"
Programmadirecteur digitalisering Deltion College
“Met Ondivera als onze betrouwbare gids in de succesvolle pilot van de internetschool hebben we alles op alles gezet om thuiszitten te voorkomen. We hebben succeservaringen voor kinderen gecreëerd en Ondivera heeft ons deskundig begeleid, allemaal vanuit een diepgeworteld geloof in de kracht van online onderwijs."
Wat we doen
Uniek: Ontdek onze Toolbox voor Onderwijs en ICT
Om succesvol onderwijs en ICT op één lijn te brengen, hebben wij een uitgebreide toolbox samengesteld. Deze bevat meer dan 100 bewezen tools en strategieën gebaseerd op 25 jaar aan ervaring in de praktijk.
Onze toolbox is gevuld met gereedschappen die zijn ontstaan uit zowel wetenschappelijk onderzoek als de hands-on ervaringen van diverse professionals. Deze experts komen uit verschillende disciplines, waaronder onderwijskunde, veranderkunde, organisatiekunde, informatiemanagement en ICT en werken allemaal in het onderwijs.
Wat we doen
Veranderkundige Aanpak
Naast het (door)ontwikkelen van het onderwijs kan er ook een veranderkundige uitdaging zijn.
Binnen onze veranderkundige aanpak bieden wij advies en coaching om de noodzakelijke organisatorische veranderingen voor effectief blended leren te realiseren. Dit proces vereist ook vaak een nieuwe bewustwording van hoe digitaal onderwijs uw onderwijsstrategie kan versterken. Onze diensten omvatten advies, coaching en begeleiding, gericht op organisatieontwikkeling met een focus op veranderbereidheid, digitale geletterdheid en ontwikkelen van eigentijds onderwijs. We hanteren een mensgerichte aanpak en bewezen methoden om docenten en hun leidinggevenden te ondersteunen bij het integreren en adopteren van blended onderwijs.